» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.07.2017 11:18
Devátá etapa: URUQI – HAMI
Po volném dni jsme vystartovali do etapy, která obsahovala asi 50 km dlouhé dunové pole. Duny mám rád, ale tentokrát jsem do nich vjel s pochybnostmi. více
16.07.2017 21:07
Osmá etapa: KARAMAY – URUQI
Do dnešní etapy jsme se na start nepostavili a snažili jsme se řešit náš problém s chlazením Královny. Vyměnili jsme vodní pumpu a provedli pár dalších úprav, které by nám mohly... více
15.07.2017 10:22
Sedmá etapa: URUDZHAR – KARAMAY
 Dnešní etapa byla v porovnání s ostatními poměrně krátká. Ale i v této krátké etapě jsme nebyli bez problémů. Řešili jsme prasklou hadici, únik vody do motoru a... více

 

Aleš Loprais prezentoval nový revoluční dakarský speciál. Náš InstaForex Loprais Team se navíc spojuje s aktuálně nejúspěšnější českou truckracingovou stájí MKR Technology. Cíl je jasný - společně dobýt slavný Dakar a před ním ruskou Silk Way Rallye.

 

"Severočeský tým MKR Technology konstruktéra Maria Kresse, nám na míru šije pohonnou jednotku. Jsem moc rád, že jsme po dvou letech navazování spolupráce nyní projekt pro naši královnu zrealizovali. Srdce vozidla je pro dálkové soutěže zásadním prvkem. Výkonově se tak posouváme do jiné dimenze našich největších soupeřů, jako jsou KAMAZ nebo IVECO. Rovněž z hlediska životního prostředí je nový motor výrazně ekologičtější, což je na Dakaru stále více sledovaným aspektem," sdělil spokojeně pilot soutěžního vozidla Aleš Loprais.

 

Nový speciál ponese jméno QUEEN 69 – EVO II a vychází z typového označení TATRA JAMAL. "Královna" je oproti předešlé generaci výkonnější a lehčí s důrazem na lepší aerodynamiku. Tento pouštní obr bude osazen zcela novým 6ti válcovým agregátem "MKR Powertrain Rally Edition" o objemu 12,8 litrů a výkonu 920 koní s točivým momentem 4200 Nm, který vzejde právě z technologického centra Kressovy stáje v Židovicích na Roudnicku.

 

evo2

 

"Je třeba si uvědomit, že tento motor bude mít úplně jiné parametry než ten, který používáme na okruzích. Na Dakaru vládnou zcela odlišné podmínky. Bude to jiný extrém, ale o to je to větší výzva pro nás pro všechny. Hodláme postavit motor přímo pro Alešovu Tatru a pokusíme se mu pomoci dostat až na úplný vrchol této světově proslulé soutěže," podotkl k projektu německý konstruktér a majitel stáje MKR Technology Mario Kress. Další absolutní novinkou na revoluční tatře jsou speciální tlumiče, které Loprais vyvíjí ve spolupráci se slovenským výrobcem pod nově vzniklou značkou Loprais FRT shock absorbers.

 

InstaForex Loprais Team se s novým kamionem hodlá zúčastnit dvou nejdůležitějších maratonských podniků Silk Way Rallye v Rusku a Rallye DAKAR 2014 v Argentině, Bolívii a Chile. "Naše nová zbraň vyrazí na první "shake down" ve druhé polovině května. Čekají nás první společné testy, nastavení vozidla, prezentace médiím a našim reklamním partnerům, bez kterých bychom nemohli zrození Queen 69 realizovat. V červnu máme na programu srovnávací test staré a nové generace kamionu na jedné identické trati. Už teď se na ten souboj velmi těším," dodal Aleš.

 

Částečně můžete pod pokličku toho všeho nahlédnout už nyní, přinášíme špionážní video:

 

 

Další bližší informace Vám budeme průběžně přinášet a brzy se můžete těšit další video z prvních testů.

 

Share
Archiv
E-shop
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais