» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.09.2017 11:23
Na Dakar s Alešem Lopraisem - soutěž pro čtenáře ...
Soutěžte o zájezd na Rallye Dakar 2018 v hodnotě 150 tisíc korun! Na dvacet finalistů čeká atraktivní pobyt v Lopraisově bivaku ve vojenském prostoru Pánov a na celkového vítěze... více
22.08.2017 11:39
Rychlá zpověď Aleše Lopraise po Silk Way rallye
Chcete vědět, jaké to je pustit se s náklaďákem na trať jedné z nejtěžší rallye světa? Zatímco v minulosti stál Aleš Loprais i na stupni nejvyšším, letos jeho auto vyřadila z boje... více
18.07.2017 11:18
Devátá etapa: URUQI – HAMI
Po volném dni jsme vystartovali do etapy, která obsahovala asi 50 km dlouhé dunové pole. Duny mám rád, ale tentokrát jsem do nich vjel s pochybnostmi. více

 

Pořadatelé dopředu slibovali, že letos připraví opravdu tvrdý Dakar. A odjeté etapy jejich slova jen potvrzují. Náročné etapy ničí techniku, účastníky ždímají na hranu naprostého vyčerpání. Jiná nebyla ani včerejší pátá etapa z Chilecita do Tucumánu. V ní navíc organizátoři pořádně zacloumali s nervy závodníků a především navigátorů. Kvůli nejasné navigaci nemálo posádek už v úvodní části měřeného úseku zbytečně ztrácelo čas. Organizátoři tak zamotali dění na trati, že motocyklisty raději do druhé části měřeného úseku vůbec nepustili, aby se čelně nestřetli s protijedoucími automobily a kamiony. Kvůli extrémním teplotám dosahujícím až 47 stupňů Celsia nakonec organizátoři zkrátili původní měřený úsek dlouhý 527 km pro čtyřkolky a motocykly. Drama díky teplotě zažil Paulo Goncalves, kterému motorka chytla a shořela.

 

Po středečním opakovaném výpadku pohonu 4x4 si mechanici InstaForex Loprais Teamu zase přes noc pořádně mákli, aby měl Aleš Loprais na startu svou Královnu 69 v pořádku. Stalo se, Aleš přesto startoval až z hloubi pole a dopředu se musel prodírat. Na prvním waypointu byl šestnáctý, na druhém už sedmý. Tak to platilo až do čtvrtého waypointu, posádka vozu 504 kontrolovala svou pozici. U pátého kontrolního bodu, který byl zároveň koncem první části speciálky, ale museli příznivci týmu čekat dlouhých 38 minut po průjezdu vedoucího kamionu, než se objevila Královna. Po 211 kilometrech byl Aleš Loprais třináctý.

 

Neutralizaci, tedy přejezd na start druhého měřeného úseku, tým zvládl a znovu se pustil do ostrého závodění. Na sedmém waypointu z toho byl posun na devátou příčku, kterou Aleš Loprais udržel až do konce další úmorné etapy. I přesto, že ji organizátoři nakonec zkrátili z původně plánovaných 527 na 428 kilometrů, duny, písek, prach, kameny a nesnesitelné vedro daly zabrat všem. Motocykly hořely, auta ani kamiony nechtěly jet a mnozí z těch, kteří si dělali naděje na přední umístění, se dostávali do cíle s ohromným zpožděním. Situace se bohužel dotkla také Čechů, Martina Kolomého, který včerejší etapu nedokončil. Podobně jako před rokem nedojede posádka kamionu Liaz ve složení Jaroslav Valtr, Josef Kalina a Jakub First do cíle Rallye Dakar. Opakuje se i podobný scénář - náročnost nejtěžšího motoristického maratonu nevydržel motor jejich vozidla.

 

Nejlépe se s nástrahami páté etapy v kategorii kamionů vypořádal Rus Sotnikov s Kamazem, Aleš Loprais na něj ztratil na 9. příčce 42 minut a čtyři sekundy. Druhá týmová posádka 519 Jana Tománka obsadila patnáctou příčku se ztrátou hodiny, sedmi minut a 34 vteřin. Celkově je Aleš Loprais sedmý, na vedoucího de Rooye ztrácí hodinu a 39 minut, za třetím Rusem Nikolajevem zaostává o 20 minut.

 

6. etapa: Tucumán – Salta
Spojovací úseky: 394 km / Rychlostní zkouška: 156 km
Dnes budou ostatní účastníci Dakaru „kamioňákům“ závidět. Zatímco motocyklisté, čtyřkolkáři a piloti aut znovu pojedou čtyřsetkilometrový měřený úsek, kamiony budou závodit na trase dlouhé „jen“ 156 kilometrů. Pojede se většinou na západ, pod koly budou především kameny a znovu se bude převážně stoupat. Tentokrát už ne tak vysoko jako v předchozích etapách, nejvyšší body šesté speciálky kamionů jen přibližně 2 600 metrů nad mořem. Možnosti k získání nějakého času k dobru tak budou omezené, ale věřme, že naše posádky to zvládnou. V sobotu je pak čeká zasloužený odpočinek.

 

Problémy na trati potkaly bohužel i naše novinářské vozidlo Nissana Navaru, takže nám chybí video ze čtvrté a páté etapy. Nejtěžší závod světa prověřuje extrémně techniku, ale především lidi a jejich schopnosti a vůli. Jsme moc rádi, že jsou naši v pořádku a doslova „Jedeme dál!“

Share
Archiv
E-shop
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais