» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
10.01.2018 13:46
Etapa 4 : San Juan de Marcona - San Juan de Marcona / A...
Tým trápila hned od startu 4. dakarské etapy technika vozu. V závěru poslední části RZ se v jednom trychtýři Queen převrátila na bok a Aleš byl s týmem nucen přenocovat přímo v... více
09.01.2018 15:22
Etapa 3: Pisco - San Juan de Marcona / Aleše zradila t...
Aleš Loprais dokončil třetí dakarskou etapu až na 17. pozici se ztrátou 1h:26min. Důvodem byly technické problémy v první části měřeného úseku, které ho při cestě potkaly. Přesto... více
08.01.2018 11:28
Etapa 2: Pisco - Pisco / Druhý flek
Aleš Loprais zahájil z první pozice a otevíral cestu konkurenci. Během navigačně náročné druhé etapy  z Pisca do Pisca se mu ale nevyhnuly drobné technické problémy. Ztráta času... více

bugyra logo 

Konec dosavadní dakarské nadvlády stáje značky Kamaz a porážka Holanďana DeRoye (Iveco)? Proč ne! Právě tento smělý cíl si před sebe postavil nově vzniklý tým Loprais Buggyra Dakar Forces.

 

Sňatek z rozumu

 

Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava Valtra. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity Tatra Buggyra Team a Loprais Instaforex Team. „Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity,“ potvrdil manažer Buggyra Jan Kalivoda. Jak ovšem zároveň dodal, oba týmy si zachovají vlastní identitu a dodrží veškeré závazky vůči dosavadním partnerům. „Ostatně je i v jejich zájmu, aby si náš nový společný projekt vedl co nejlépe.

 

Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice jsou vyšší. „Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“ upřesnil Martin Kolomý. „Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů. Rusové to předvádí na každém ročníku soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“ doplnil Martina Jaroslav Valtr.

 

Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáje Gyrtech, které poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.

 

Letos neúspěšnější český jezdec na Dakaru má za sebou úvodní testování motoru Gyrtech, po kterém ohlásil start dakarské mise. „Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách,“ komentoval Aleš výkon nového agregátu. Jeho názor sdílí i Robin Dolejš. „Hned od začátku se technologická spolupráce ubírá správnou cestou. Pracujeme na dalších konkrétních věcech, z jistých důvodů je teď nechceme konkretizovat. Každopádně doSilk Way Rallye je dost času.

 

Share
Archiv
E-shop
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais