» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
22.04.2018 19:26
Aleš Loprais vyhrál Morocco Desert Challenge
Náročnou osmidenní soutěž Morocco Desert Challenge, největší kamionový závod, vyhrála česká posádka Instaforex Loprais Teamu ve složení Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr... více
21.04.2018 11:22
Loprais po šesté etapě Morocco Desert Challenge stá...
V pátek pokračovala Morocco Desert Challenge šestou etapou, která měřila 306 kilometrů. Aleš Loprais zajel v náročném marockém prostředí druhý nejrychlejší čas a na čele... více
19.04.2018 10:11
Dvě etapová vítězství posunula Lopraise do čela
Aleš Loprais si ve třetí a čtvrté etapě dojel pro etapové vítězství a posunul se z třetí pozice na první příčku. V polovině soutěže vede posádka Instaforex Loprais Team kategorii... více

bugyra logo 

Konec dosavadní dakarské nadvlády stáje značky Kamaz a porážka Holanďana DeRoye (Iveco)? Proč ne! Právě tento smělý cíl si před sebe postavil nově vzniklý tým Loprais Buggyra Dakar Forces.

 

Sňatek z rozumu

 

Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava Valtra. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity Tatra Buggyra Team a Loprais Instaforex Team. „Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity,“ potvrdil manažer Buggyra Jan Kalivoda. Jak ovšem zároveň dodal, oba týmy si zachovají vlastní identitu a dodrží veškeré závazky vůči dosavadním partnerům. „Ostatně je i v jejich zájmu, aby si náš nový společný projekt vedl co nejlépe.

 

Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice jsou vyšší. „Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“ upřesnil Martin Kolomý. „Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů. Rusové to předvádí na každém ročníku soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“ doplnil Martina Jaroslav Valtr.

 

Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáje Gyrtech, které poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.

 

Letos neúspěšnější český jezdec na Dakaru má za sebou úvodní testování motoru Gyrtech, po kterém ohlásil start dakarské mise. „Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách,“ komentoval Aleš výkon nového agregátu. Jeho názor sdílí i Robin Dolejš. „Hned od začátku se technologická spolupráce ubírá správnou cestou. Pracujeme na dalších konkrétních věcech, z jistých důvodů je teď nechceme konkretizovat. Každopádně doSilk Way Rallye je dost času.

 

Share
Archiv
E-shop
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais