» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více
15.01.2019 10:21
Aleš Loprais málem zničil motor, přesto je pátý
Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcona a na Rally Dakar 2019 dál bojuje o... více
14.01.2019 09:44
Aleš Loprais zvládl drsný vstup do druhé půlky Dak...
Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr Pokora zdolali s Tatrou Jamal – Queen 69 v barvách Instaforex Loprais Teamu zatím nejdrsnější úsek Rally Dakar 2019, ale to nejhorší za sebou... více

 

Naše tradiční povídání s „Panem Dakarem“ pokračovalo shrnutím jedenácté etapy a situace okolo rozhodnutí komisařů.

 

Dotaz, zda podobné problémy s nepřízní počasí zažívali i závodníci v Africe, se přímo ke včerejší situaci nabízel: „Když si počasí postaví hlavu, tak se holt nedá nic dělat. Dvanáct jezdců dostalo svůj čas a zbytek dostal čas posledního. Já osobně si myslím, že je to dostačující. Pořadatelé udělali správně, protože bezpečnost je na prvním místě. Je sice pravda, že to Alešovi moc nepomohlo, ale nedá se nic dělat. To je Dakar! Nám se to také stalo v jednom ročníku, teď už si nevzpomínám, který to byl. Projeli jsme kritický úsek a za námi ještě jedno auto. Všichni dostali čas posledního. I Kamaz třeba, který měl tenkrát poruchu a dojel až ráno. Ještě to stačil opravit a Dakar vyhrál, takže mu to velice pomohlo. Tuším, že to byl rok 1996. Prostě to tak je, pořadatel je postaven před hotovou věc, soutěžící to tak musí brát a chápat. Buď etapu zruší nebo se přikloní k tomu, co se stalo včera.“

 

Nedalo nám to a vrátili jsme se k situaci s poruchou elektriky, která nás stála onu velkou a vlastně jedinou ztrátu: „Musíme doufat, protože šance stále žije. Dakar se jede do posledního kilometru poslední etapy. Ještě poslední den může někdo vypadnout. Stále mají před sebou skoro 1000 měřených kilometrů. V roce 1991 jsme přišli o vítězství v poslední etapě. Sice jsme měli náskok ve vedení, ale potom jsme propálili píst. Dojeli jsme, ale byl tam časový limit. Dostali jsme penalizaci a ta nás odsunula až na čtvrté místo.“

 

Takže doufáme, že zítra při hodnocení té dnešní etapy budeme mít radost a budeme moci společně chválit. „Taky věřím.“ Zakončil dnešní „vidění“ a „slyšení“ Karel Loprais.

 

Chcete znát další Karlovy komenty? Čtěte zde: http://loprais.cz/dakar/cz/karel-vidi-a-komentuje

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais