» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Aleš Loprais prezentoval nový revoluční dakarský speciál. Náš InstaForex Loprais Team se navíc spojuje s aktuálně nejúspěšnější českou truckracingovou stájí MKR Technology. Cíl je jasný - společně dobýt slavný Dakar a před ním ruskou Silk Way Rallye.

 

"Severočeský tým MKR Technology konstruktéra Maria Kresse, nám na míru šije pohonnou jednotku. Jsem moc rád, že jsme po dvou letech navazování spolupráce nyní projekt pro naši královnu zrealizovali. Srdce vozidla je pro dálkové soutěže zásadním prvkem. Výkonově se tak posouváme do jiné dimenze našich největších soupeřů, jako jsou KAMAZ nebo IVECO. Rovněž z hlediska životního prostředí je nový motor výrazně ekologičtější, což je na Dakaru stále více sledovaným aspektem," sdělil spokojeně pilot soutěžního vozidla Aleš Loprais.

 

Nový speciál ponese jméno QUEEN 69 – EVO II a vychází z typového označení TATRA JAMAL. "Královna" je oproti předešlé generaci výkonnější a lehčí s důrazem na lepší aerodynamiku. Tento pouštní obr bude osazen zcela novým 6ti válcovým agregátem "MKR Powertrain Rally Edition" o objemu 12,8 litrů a výkonu 920 koní s točivým momentem 4200 Nm, který vzejde právě z technologického centra Kressovy stáje v Židovicích na Roudnicku.

 

evo2

 

"Je třeba si uvědomit, že tento motor bude mít úplně jiné parametry než ten, který používáme na okruzích. Na Dakaru vládnou zcela odlišné podmínky. Bude to jiný extrém, ale o to je to větší výzva pro nás pro všechny. Hodláme postavit motor přímo pro Alešovu Tatru a pokusíme se mu pomoci dostat až na úplný vrchol této světově proslulé soutěže," podotkl k projektu německý konstruktér a majitel stáje MKR Technology Mario Kress. Další absolutní novinkou na revoluční tatře jsou speciální tlumiče, které Loprais vyvíjí ve spolupráci se slovenským výrobcem pod nově vzniklou značkou Loprais FRT shock absorbers.

 

InstaForex Loprais Team se s novým kamionem hodlá zúčastnit dvou nejdůležitějších maratonských podniků Silk Way Rallye v Rusku a Rallye DAKAR 2014 v Argentině, Bolívii a Chile. "Naše nová zbraň vyrazí na první "shake down" ve druhé polovině května. Čekají nás první společné testy, nastavení vozidla, prezentace médiím a našim reklamním partnerům, bez kterých bychom nemohli zrození Queen 69 realizovat. V červnu máme na programu srovnávací test staré a nové generace kamionu na jedné identické trati. Už teď se na ten souboj velmi těším," dodal Aleš.

 

Částečně můžete pod pokličku toho všeho nahlédnout už nyní, přinášíme špionážní video:

 

 

Další bližší informace Vám budeme průběžně přinášet a brzy se můžete těšit další video z prvních testů.

 

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais