» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více
15.01.2019 10:21
Aleš Loprais málem zničil motor, přesto je pátý
Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcona a na Rally Dakar 2019 dál bojuje o... více
14.01.2019 09:44
Aleš Loprais zvládl drsný vstup do druhé půlky Dak...
Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr Pokora zdolali s Tatrou Jamal – Queen 69 v barvách Instaforex Loprais Teamu zatím nejdrsnější úsek Rally Dakar 2019, ale to nejhorší za sebou... více

 

Se 102 závodníky v 54 vozidlech bylo v letošním ročníku Dakaru Nizozemsko druhou nejvíce zastoupenou zemí. Kategorie kamionů je tradičně mezi Nizozemci velmi oblíbená, a ani tento rok nebyl výjimkou. Přestože nedokázali Kamazu zabránit, aby obsadil medailové pozice, byl vítěz z roku 2012 Gerard de Rooy a jeho kolegové víc než nebezpečnými soupeři. O nic méně než pět nizozemských jezdců se dostalo do celkové TOP 10. Proto asi nikoho nepřekvapilo, že Eindhoven hostil setkání, na kterém byly představeny plány na další ročník. Mezi přítomnými nemohl chybět ani Aleš Loprais a Vladimir Chagin.

 

O kategorii nákladních aut se mluvilo snad nejvíce. Tým Ginaf oznámil, že Kees Koolen se příští leden objeví za volantem jednoho z vozidel, což z něj dělá prvního závodníka v historii, který se postupně zúčastní všech kategorií! I my jsme byli v centru pozornosti. Aleš nám kromě pozdravů pro všechny poslal čerstvé informace z pracovních jednání a pohled do zákulisí:
„Setkaly se tu všechny přední týmy v čele s hlavním technickým komisařem Fabienem Calvetem. Diskutovala se nejen trasa nového ročníku Dakaru, ale také technické detaily podoby nových kamiónů. Naše „Queen 69“ hrála v diskuzích často hlavní roli. Tatra, která se v tuto chvíli rodí v našich domovských dílnách ve Frenštátě vzbudila velkou pozornost konkurence. Jedním z diskutovaných témat byl rovněž „downsizing“ neboli snížení objemu motoru v budoucích letech.“

 

Od dalšího ročníku Dakaru 2014, který se v Eindhovenu ladil, se Aleš přehoupl a vyjádřil k blížícímu se druhému nejvýznamnějšímu závodu sezóny:
„Registrační proces nových účastníků pro Dakar 2014 startuje už 15. května, nicméně my se nyní soustředíme na Rallye Silk Way 2013, která startuje již začátkem července na Rudém náměstí v Moskvě. Hedvábná stezka bude mít tradičně velmi náročné etapy, jak sdělil v Holandsku Vladimír Chagin. Rychlostní zkoušky by měly být delší nežli 500 km a dokonce bychom se měli dočkat i jedné etapy dlouhé přes 600 km. Bude to opravdový nářez jak pro techniku, tak posádky v soutěžních kabinách.“ Zakončuje zprávy z přátelského i pracovního setkání Aleš.

 

Motory již nabírají na otáčkách...všichni se už netrpělivě těšíme na další trénování, testování a hlavně závodění. Budeme Vás o všem s potěšením informovat. Přejeme krásné jaro a plno adrenalinové energie, ale i bezpečnou jízdu na všech Vašich cestách!

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais