» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více
15.01.2019 10:21
Aleš Loprais málem zničil motor, přesto je pátý
Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcona a na Rally Dakar 2019 dál bojuje o... více
14.01.2019 09:44
Aleš Loprais zvládl drsný vstup do druhé půlky Dak...
Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr Pokora zdolali s Tatrou Jamal – Queen 69 v barvách Instaforex Loprais Teamu zatím nejdrsnější úsek Rally Dakar 2019, ale to nejhorší za sebou... více

 

Konec čekání, start první etapy Rallye Dakar je na programu právě dnes. Na závodníky čeká na cestě z Rosaria do San Luis spojovací úsek o délce 629 km s rychlostní zkouškou dlouhou 180 km.

 

Ještě před samotným startem však Dakar všem ukázal jednu ze svých oblíbených nástrah - nevyzpytatelné počasí. Startovní město Rosario, rodiště marxistického revolucionáře Ernesta Che Guevary, bylo po několik předchozích týdnů vystaveno vlně veder a sucha. S příletem prvních účastníků se však dostavily bouřky. Letadla s některými týmy dokonce musela kvůli počasí měnit na poslední chvíli před přistáním cílové letiště. Ovšem přes blesky, hřmění a déšť byl předstartovní program závodu téměř dokonale dodržen.

 

Jak ale poznamenal argentinský dvojnásobný vítěz v kategorii čtyřkolek Marcos Patronelli, závod už před startem ukázal svou pravou tvář. „Bude to velmi náročné vydání Dakaru,“ pronesl Patronelli. A šéf závodu Etienne Lavigne jeho slova jen potvrdil: „Bude to nejtěžší Dakar od přesunu do Jižní Ameriky.“  Kamiony musí na trase zdolat 5 213 měřených kilometrů, motocyklisté 5 228 km a automobily 5 522 km. Při slavnostním nástupu po přejímkách už však šedá obloha přepustila své místo oslnivému slunci, které znovu Rosario rozpálilo na více než třicet stupňů Celsia, a diváci si tak mohli vychutnat příchod velkých favoritů 36. ročníku.

 

loprais uvodni ceremonial

 

Dnes už budou fanoušci sledovat nažhavené závodníky přímo na trati. Ti se hned od úvodních kilometrů musí pořádně soustředit, neboť úzké trasy budou vyžadovat jejich maximální koncentraci. Připravenost posádek prověří i kamenité úseky a skoky. Na nějaké postupné seznamování s terénem však již čas nebude - všichni jsou si již od samotného startu vědomi toho, že o celkovém umístění se může rozhodnout kdykoliv.

Podobné pocity respektu ke konkurenci jako včera náš pilot měli i největší Alešovi konkurenti. „Minule jsem sice vyhrál, ale předchozími ročníky se už teď nezabývám. Zopakovat triumf je mnohem složitější,“ přiznal pilot stáje Kamaz Eduard Nikolajev. „Kamaz má pět silných aut a pět dobrých pilotů. A jsou tu i další,“ upozornil další z favoritů kategorie kamionů Gerard de Rooy a dodal: „My pojedeme od začátku na plný plyn a o volném dni se podíváme na to, jak na tom jsme. Ovšem musíme myslet na všechno. Porucha nebo defekt nás může stát závod.“

 

Dovolujeme si na závěr dnešní zprávy a na začátek letošního závodu zveřejnit Přání posádce č. 504 od pana Miroslava Popelky z Prostějova:
“Dobrý den, od zítřejšího dne budu opět do noci sedět u počítače a na mapě každé etapy sledovat pohyb Královny 69 a silou vůle přes půl zeměkoule vás budu tlačit do cíle. Ať se vám vyhýbají všechny zdravotní, technické i ostatní problémy, překonejte zdárně všechny nástrahy cest, ať můžeme po poslední etapě oslavovat váš úspěch. Moc vám to přeju, ať se všechna ta dřina a úsilí konečně v nejtěžší soutěži světa naplno vrátí. S pozdravem pevná záda (pozor na skoky) a hodně štěstí po celou trasu!”


 
Za všechna přání, která nám pro celý tým přišla, Vám všem moc děkujeme!

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais