» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Karel Loprais zná jako šestinásobný vítěz dakarskou rallye velmi dobře. Proto jsme se ho v polovině letošního ročníku na pár věcí zeptali:

 

Sobota byla na Dakaru volným dnem. Jaký je vlastně v tento den režim týmu? 

„Tým si pospí, ale určitě se musí udělat velká údržba na autě. Udělá se to nejnutnější, provede se výměna těch součástí, které mechanici uznají za vhodné.“

 

Pomáhají i členové závodních posádek?

„Ti se potřebují dát dohromady. Kdyby bylo třeba, tak určitě pomůžou, ale mechaniků je tam dost. Ale hlavní mechanik, který jede v posádce, by se měl motat kolem, aby věděl, co se na autě dělalo.“

 

A co oficiality, třeba setkání s fanoušky? Na ty je čas?

„Záleží na místě. V Jižní Americe jsou volné dny ve velkých městech, lidi tam jsou, ale týmy moc prostoru na fanoušky nemají, musí se věnovat technice, nabírat síly. Za nás, kdy jsme jezdili bez asistence, jsme všichni museli makat na autě. Nehledě na to, že v Africe tolik lidí nebylo.“

Celý rozhovor s Karlem Lopraisem neleznete zde:

http://www.loprais.cz/dakar/cz/karel-vidi-a-komentuje

 

Snad sobota skutečně přinesla všem tolik potřebný odpočinek. Aleš Loprais se svěřil, že to všichni již nutně potřebovali:
„Poslední dny už toho bylo opravdu strašně moc. Denně najedeme od 500 do 900 km, nechceme hlavně nic riskovat, a navíc se kolem mého data narození vždycky něco zvláštního přihodilo. Queen teď prodělává velký servis. Již nás nesmějí potkávat zásadní technické chyby. Letošní Dakar je opravdu náročný. Věřím, že pro nás druhá polovina bude šťastnější!“

 

volny den

 

7. etapa: Salta – Salta
Spojovací úseky: 230 km / Rychlostní zkouška: 525 km
Po volném dni čeká na truckery znovu více než pořádná porce ostrých závodních kilometrů, ve kterých po startu ze Salty obkrouží velkou smyčku, aby se znovu vrátili do stejného místa. A ona obrovská smyčka vypadá hrozivě - kdo si nedá pozor, lehce v ní může uvíznout. Na začátku je přibližně 115 kilometrů dlouhý spojovací úsek, „zahřívačka“, po níž odstartuje další velký test závodnického umu a výdrže techniky. Pojede se přírodními parky Los Cardones a Olaroz Cauchari, které nejprve nabídnou kamenitý terén. Po něm mohou jezdci přidat na rychlosti, ovšem přibližně na 340. kilometru se znovu vrátí kamenitý povrch, který vzápětí vystřídá přibližně čtyřicetikilometrový úsek v písku. A pak přijde jihoamerická specialita - zhruba dvacetikilometrový přejezd solných plání Salinas Grandes. Tento rovný úsek může dozajista zamíchat pořadím. Neopomenutelným faktem je, že převážná část etapy se pojede v nadmořské výšce 3 500 metrů, dvakrát se truckeři se svými vozy vyšplhají do více než čtyřkilometrové výšky. Po dojezdu do cíle měřeného úseku čeká posádky znovu asi 115 kilometrový návrat do bivaku v Saltě.

 

Všichni samozřejmě pomýšlejí na vylepšení své současné pozice, nikdo není výjimkou. Každý se chce co nejvíce přiblížit prozatímnímu lídrovi Gerardu de Rooyovi. Ten se dosud úspěšně vyhýbal větším technickým potížím, až v šesté etapě před volným dnem se musel obejít po nárazu do stromu bez čelního skla. „První týden jsme měli velmi dobrý. Všichni ostatní měli nějaké problémy, díky kterým jsme v čele,“ přiznal de Rooy. „Ale druhý týden je velmi důležitý. Teď nejsem ten, kdo potřebuje tlačit, takže budu čekat a uvidíme, co se bude dít,“ vyhlásil dosavadní lídr letošního Dakaru, na kterého ztrácí Aleš Loprais ze šesté příčky přibližně hodinu a 40 minut. „Nikdo neodjede Dakar bez potíží, mohou potkat i de Rooye,“ řekl zkušený dakarský matador Karel Loprais. „Do cíle je daleko a nic není ztraceno,“ burcoval na dálku tým svého srdce.

 

Takže hezkou neděli, fanděte s námi také v druhé půlce Dakaru a tentokráte doslova – „Jedeme dál!"

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais