» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Na start Rallye Breslau do Polska vyjela posádka Aleše Lopraise doslova z dílny se zcela syrovým autem. Tatra Královna 69 Loprais Tatra InstaForex Teamu nejenže suverénně vládla na více než 1000 kilometrech kamiónům, ale prohnala i osobní automobily, jak potvrdil Aleš Loprais v rozhovoru pro Sport.cz.

 

foto1

 

Soutěž provázela nepřízeň počasí, měnily se délky etap, kdy vlastně Rally Breslau skončila?

Cílem jsme projeli v neděli ve čtyři hodiny ráno jako suverénní vítězové mezi kamióny. Takže další trofej do sbírky, kterou ale nepřeceňujeme, protože tu nebyla až tak silná konkurence. Pochopitelně nás ale triumf těší.

 

Podle výsledků jste poráželi i osobní automobily...

Je to pravda. Dvě etapy jsme dokonce vyhráli absolutně. Osobní auto jsou lehčí a rychlejší, ale nám nešlo o to je porážet. Prvořadým cílem byl co nejtvrdší test nového vozu s novým motorem Gyrtech a ten dopadl skvěle. Motor zabíral výborně v nízkých otáčkách, má obrovský výkon, takže rychlost 160 kilometrů v hodině mu nedělala problém.

 

Potkaly vás kromě poruchy stěračů, nějaké větší technické problémy?

Jen ty očekávané. To znamená, že sem tam upadla hadička, praskla trubička. S tím jsme počítali, auto bylo syrové, a něco takového se stává i na Dakaru. Rally Breslau byla hodně náročná, takže jsme si skutečně otestovali spoustu důležitých věcí a víme, na co se zaměřit.

 

foto2

 

V čem byla polská soutěž jiná, co se týká terénu, oproti Dakaru?

Tolik stromů a bahna v Jižní Americe určitě nepotkáme. Tam nám nebudou muset prořezávat cestu kácením stromů. Dokonce jsme dvakrát zapadli do bahna, takže jsme vyzkoušeli i naviják s kinetickým lanem, což se může na Dakaru hodit, když se budeme dostávat třeba z písku. Byl to jiný adrenalin, ale v každém případě velice cenná zkušenost.

 

Do Polska jste vyjel s novou posádkou. Jako navigátor vás vedl Španěl Marco Ferran, druhým řidičem a mechanikem byl Petr Pokora. Jak dopadl tenhle test?

Také výborně. S Markem jsme mluvili španělsky, abych se na Dakar zdokonalil v jazyce, kterým se tam mluví. Navigoval výborně. Obrovský kus práce odvedl i Petr, který zná motor Gyrtech výborně. Věřím, že oba se mnou pojedou i na Dakar.

 

Jak dlouhý bude odpočinek před další soutěží?

Prakticky žádný, protože už v polovině srpna jedeme náročnou maďarskou rally Baya Hungaria. Auto projde ve frenštátských dílnách pořádnou kontrolou, vyměníme, opravíme a upravíme vše, co je třeba, podle nových poznatků. Maďarsko bude vlastně poslední soutěžní test, pak už budeme jezdit s Královnou maximálně ve slovenské Senici.

 

 

Autor: Karel Felt, Sport.cz, Právo

Zdroj: www.sport.cz/moto/rallye/clanek/592368-skvely-adrenalin-v-bahne-a-mezi-stromy-pochvaloval-si-loprais-vyhru-v-polsku.html

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais