» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora se ve výsledcích náročné třetí etapy ze San Juanu de Marcona do Arequipy prosadila do elitní desítky a v průběžné klasifikaci Rally Dakar 2019 poskočila v kategorii kamionů na třináctou pozici. Na desátého Bělorusa Višněvského ztrácí 26 minut.

 

predmaraton10012019

 

V oblasti Acarí, kam slavný závod zavítal vůbec poprvé ve své historii, čekal soutěžící další den převážně v dunách, jehož náročnost umocňoval i fakt, že trať vystoupala až do výšky okolo 2000 metrů nad mořem. Rychlostní zkouška dlouhá 331 kilometrů docela výrazně zamíchala celkovým pořadím.

 

Instaforex Loprais Teamu příliš nenahrálo do karet, že do třetí etapy startovaly kamiony a osobní vozy společně. Po problémech, které postihly Tatru se startovním číslem 507 o den dříve, vyrážel červeno-bílo-černý speciál až jako 85. a musel se prodírat prachem zvířeným osobními vozy posádek ze druhé poloviny startovního pole.

 

V dunách, které přišly přibližně po padesáti kilometrech, se český závodník cítí jako ryba ve vodě a právě v tomto terénu se začal posouvat vpřed.

 

"Myslím si, že v dunách se nám dařilo, respektive ostatním se nedařilo tolik, proto jsme nejvíc soupeřů předjeli právě tam," rekapituluje Aleš Loprais. "Pomaleji jsme naopak jeli v kamenité pasáži před konce měřeného úseku, protože jsme nechtěli absolvovat výměnu defektu. Tam nás zase někteří dojeli. I tak nám dvacet kilometrů před cílem začala hořet guma, kterou jsme museli v cíli hasit."

 

To ale nebyla jediná nepříjemnost dne.

 

"Museli jsme zastavit, protože na okno stříkl olej a já se bál, co to je. Navíc jsem udělal chybu, když jsem pustil stěrače, takže jsem si olej rozmazal po čelním skle. Pak nám zase odešlo tlumení kabiny, ale už jsme věděli, že to není uložení motoru, tak jsme ranám nevěnovali velkou pozornost."

 

"S ohledem na to, že jsme se probíjeli zezadu, není dnešní výsledek asi špatný, ale zase to není takové, jaké jsem si to vysnil," připouští s trpkým úsměvem Loprais.

 

Ve čtvrtek 10. ledna je na programu první část maratonské etapy. Večer v bivaku se závodníci budou muset obejít bez asistence svých mechaniků. Startovní pole se rozdělí do dvou skupin. Kamiony automobily a buginy kategorie SxS zamíří do Moqueguy, kde také přenocují. Cestou z Arequipy na ně čeká celkem 664 kilometrů, z nichž 405 absolvují v rámci rychlostní zkoušky.

 

Průběžné pořadí kamionů po 3. etapě::
1. Nikolajev / Jakovlev / Rybakov (Kamaz) 9:28:51 hod
2. Sotnikov / Nikitin / Mustafin (Kamaz) +8:25 s
3. Villagra / Yacopini / Torlaschi (Iveco) +14:12 s

13. Loprais / Marco Alcayna / Pokora (Tatra) +2:27:04 hod

 

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais