» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna a Petr Pokora zdolali s Tatrou Jamal – Queen 69 v barvách Instaforex Loprais Teamu zatím nejdrsnější úsek Rally Dakar 2019, ale to nejhorší za sebou ještě nejspíš nemají. Na pondělí slibují pořadatelé opravdové dakarské peklo.

 

Rallye Dakar-13.1.2019

 

Česko-španělská posádka se navzdory dvěma defektům i po etapě z Arequipy do San Juanu de Marcona udržela mezi šesticí nejlepších posádek průběžného hodnocení kamionů. Od čtvrtého místa ji dělí 23 a půl minuty a k postupu na pátou pozici je potřeba smazat pouze 48sekundový deficit.

 

Pořadatelé dakarské rally dokazují, že i v jediné zemi lze připravit závod, na jaký budou jeho účastníci dlouho vzpomínat. Z paměti rozhodně jen tak nevymažou třeba nedělní etapu z Arequipy do San Juanu de Marcona, v níž na kamiony čekala rychlostní zkouška dlouhá 309 kilometrů a také 500 úmorných kilometrů na přejezdech.

 

Po velmi časném budíčku měli všichni před sebou mimořádně dlouhý den. A extrémně obtížný. Trať speciálky procházela hned čtyřmi dunovými oblastmi. Bezprostředně po startu do měřeného úseku vjely soutěžní stroje do dun Tanaka, což měl být jeden z nejnáročnějších úseků celého 41. ročníku slavného maratonu. Následovaly duny Acari, kde se letos závodilo už ve třetí etapě, ovšem na jiné trase. V závěru pak přišla na řadu ještě dunová pole Duna Grande a Duna Argentina. Jejich průjezd měl být o poznání jednodušší než v případě Tanaky, pro vyčerpané posádky však ani tato pasáž nebyla žádnou procházkou růžovou zahradou.

 

Rozhodně to byla jedna z těžších etap," hodnotí Aleš Loprais. „Bohužel jsme měli dva defekty a jednou nám výměna kola trvala hodně dlouho, protože jsme ho měnili v náročném terénu, kde chvilku hrozilo i sesunutí auta. Nakonec to dobře dopadlo, jen mechanik Petr Pokora si lehce narazil ruku. Ale je zdravý, plný síly, stejně jako celá posádka.  Věříme, že ty naše šťastné, bezproblémové a pozitivní etapy přijdou. A začne to zítřkem!"

 

 

Pondělní speciálka bude ještě o něco delší (323 km) a podle vyjádření organizátorů taky o poznání zapeklitější, ale posádky budou do sedmé etapy vyrážet ze San Juanu de Marcona a do stejného města se večer vrátí, takže na spojovacích úsecích (64 km) stráví jen minimum času.

 

Průběžné pořadí kamionů po 6. etapě:
1. Nikolaejv (Kamaz) 24:28:33 hod
2. Sotnikov (Kamaz) +10:13 min
3. De Rooy (Iveco) +1:50:03 hod
4. Villagra (Iveco) +4:06:48 hod
5. Van Genugten (Iveco) +4:29:30 hod
6. Loprais (Tatra) +4:30:18 hod

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais