» Dakar/Silk Way « » Loprais Drinks 69 « » Tatra Services « » Loprais FRT « » Loprais E-Shop « » drink4u «
18.01.2019 10:02
V silné konkurenci továrních týmů vybojoval Aleš ...
Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal... více
17.01.2019 10:13
Instaforex Loprais Team připraven na závěrečný út...
Před závěrečnou etapou Rally Dakar 2019 se Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu vrátila na pátou pozici průběžného hodnocení kamionů a navíc do trojčlenné skupiny, kterou dělí... více
16.01.2019 11:35
Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Do konce Rally Dakar 2019 zbývají poslední dva dny. Česko-španělská posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora s Tatrou Jamal #507 dál bojuje o pozice v první šestce... více

 

Posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora si se svou Tatrou Jamal – Queen 69 užila reprízu závodění v dunách u města San Juan de Marcona a na Rally Dakar 2019 dál bojuje o konečné umístění mezi nejlepšími.

 

malemznicil15012019

 

Pondělní etapa byla první ze dvou okružních, které na závodníky čekaly v závěrečné části soutěže. Startovala a končila v San Juanu de Marcona a zahrnovala jen krátké spojovací úseky. O ně ale na Dakaru zase až tolik nejde. O úspěchu a neúspěchu se rozhoduje hlavně na rychlostních zkouškách. Tentokrát měřila 331 kilometrů a zavedla soutěžící do dun, kterými projeli už na začátku rally. Vyjeté stopy zvyšovaly náročnost tratě a také mátly při navigaci, přičemž vše po týdnu intenzivního závodění a krátkých nocí ještě umocňuje únava. A to jak lidí, tak techniky.

 

Instaforex Loprais Team potěšila před startem pondělní speciálky informace o umazání 22 minut z celkového času, o který posádka Tatry se startovním číslem 507 přišla v neděli, když musela čekat v kaňonu za uvíznutými vozy, které nebylo možné nikudy objet.

 

Pak už ale šla matematika stranou a Aleše, Ferrana, Petra a jejich Královnu zaměstnávalo na další hodiny výhradně závodění.

 

"V prvním úseku jsme nabrali ztrátu kvůli prasklé vzduchové hadici. Auto přestalo řadit a brzdit, proto jsme museli zastavit a opravovat," líčí průběh dne Aleš Loprais. "Potom jsme přišli o výfukové těsnění, takže auto nemělo patřičný výkon. Kvůli jednomu waypointu, který byl posazený vysoko v dunách, Petr skvěle zareagoval a zvednul nás v kabině, takže jsme se i s ní naklonili a on vyhodil regulátor turba, aby auto jelo líp. Nicméně auto se zase začalo extrémně přehřívat, takže jsme v jednu chvíli málem zničili motor, ze kterého se začalo brutálně kouřit a museli jsme hodně chladit."

 

Nejdůležitější bylo projet co nejlépe dunami, nikde nezapadnout a posbírat všechny průjezdní body.

 

"Navigačně to bylo těžké, ale projeli jsme to pěkně a máme všechny waypointy. I když jsem unavený jako pes, jsem spokojený, že jsme v cíli a pokračujeme v naší misi. Dnes to byla krásná etapa, celkově se mi moc líbila, teď je to Dakar se vším všudy. Jen s naší ztrátou samozřejmě spokojený nejsem," připouští Loprais, jehož posádka dorazila do cíle sedmé etapy se ztrátou jedné a tři čtvrtě hodiny na nejrychlejšího De Rooye.

 

I to ale Instaforex Loprais Teamu stačilo, aby v průběžném pořadí uhájil pátou pozici.

 

V úterý 15. ledna se soutěž přesouvá do Pisca. Osmá etapa měří 575 kilometrů, z nichž se 360 pojede na čas. Závodit se bude letos už podruhé v dunách Ica.

 

Průběžné pořadí kamionů po 7. etapě:
1. Nikolaejv (Kamaz) 29:50:35 hod
2. Sotnikov (Kamaz) +32:54 min
3. De Rooy (Iveco) +1:15:28 hod
4. Villagra (Iveco) +4:15:15 hod
5. Loprais (Tatra) +5:17:49 hod

 

Share
Archiv
E-shop
Aleš Loprais

CLARK OIL s.r.o. | Střelniční 1770 | 744 01 Frenštát p/R. | Czech Republic
Copyright © www.loprais.cz | 2013 All Rights Reserved
Design&Code: Tripon Media s.r.o. | www.tripon.cz

Karel Loprais